Anksčiau norėdami įsigyti ar parduoti prekę, mūsų seneliai važiuodavo į turgų, mūsų tėvai vykdavo į nedideles parduotuves, mes – į milžiniškus prekybos centrus, o dar dažniau apsiperkame internetu. Metams bėgant tradicinės prekių pardavimo strategijos ir pirkimo vietos praranda efektyvumą ir yra pakeičiamos naujomis. Nepaisant to, vienas dalykas savo pozicijų kitiems neužleidžia jau daugiau nei pusę amžiaus – tai telemarketingas – praktika, kuri padeda pardavėjams atrasti savo pirkėjus, suprasti jų poreikius bei sėkmingai kilti į verslo olimpą. Kas iš tiesų yra ši stebuklinga telemarketingo burtų lazdelė?
Nenutrūkstamas tiltas tarp pirkėjo ir pardavėjo
Telemarketingo pradžia galima laikyti devynioliktojo amžiaus moteris, dirbusias telefonistėmis – operatorėmis, kurios priimdavo ir peradresuodavo vienų asmenų skambučius kitiems. Jos nuolat bendravo su skambučių įmonių klientais, visuomet privalėjo išlikti mandagios ir paslaugios. Nors dabar pasiekti kitą asmenį telefonu jam skambinant užtrunka vos kelias sekundes, tačiau praeityje šis laikas buvo kelis kartus ilgesnis ir priklausydavo nuo darbuotojos miklumo ir sumanumo. Nepaisant to, laikui bėgant ši profesija tapo nebereikalinga, o puikius bendravimo telefonu įgūdžius turinčios moterys bei merginos buvo pakviestos dirbti įmonėms, kurios siūlo prekes bei paslaugas telefonu.
Kas kitame laido gale?
Jau buvo užsiminta, kad telefonistėmis daugiausia dirbdavo moterys, tačiau jos buvo vertinamos ne kaip savo srities specialistės, o kaip pigesnė už vyrus darbo jėga. Šios praktikos buvo grindžiamos tuo, jog dailiosios lyties atstovės paslaugesnės, jų balsas švelnesnis, tačiau tokiais gražiais žodžiais tuo pat metu buvo maskuojama skaudi tiesa. Kalbant apie ankstyvąjį telemarketingą, prekybos įmonės stengėsi pasiekti kuo daugiau klientų ir taip daugiau uždirbti, o tokiems tikslams pasiekti reikėjo itin daug darbuotojų. Nors tai parodo telemarketingo paslaugų populiarumą praeityje, modernios telemarketingo praktikos yra labiau pažengusios lygčių lygybės ir žmogaus teisių apsaugos srityse, – nenustebkite sulaukę skambučio bei kitame laido gale išgirdę sodrų vyrišką balsą!
Koks bus telemarketingo rytojus?
Internetinėse parduotuvėse kasmet apsiperka vis daugiau žmonių, tačiau, priešingai nei fizinėse parduotuvėse, kilus klausimams jie priversti pasikliauti išmaniųjų susirašinėjimo konsultantų ir telemarketingo skambučių centrų specialistų pagalba. Visgi, norint užtikrinti kuo greitesnį ir kokybiškesnį aptarnavimą, žmones keičia dirbtinio intelekto principu veikiantys robotai, – tai sutaupo laiko ir kaštų, vienu metu gali būti aptarnaujamas didesnis klientų skaičius, kadangi gyvas žmogus į pokalbį priverstas įsitraukti tik tuomet, kai robotas tampa nepajėgus suprasti, ko nori vartotojas.
Dabartinės telemarketingo paslaugos yra itin modernios, o jas įgyvendina ne tik iškalbingiausi klientų aptarnavimo specialistai, bet ir išmaniosios sistemos!