Pasidalinsiu savo patirtimi apie dulkių siurblį ir vadinamąją pratęstą garantiją. Prieš ketverius metus pirkau „Samsung“ dulkių siurblį už 310 litų. Pardavėjas pasiūlė pratęsti garantiją papildomai sumokant 40 litų. Ilgai nedvejojęs sutikau, nes tuomet tai atrodė patrauklu: gamyklinė garantija – dvejiems metams, o pratęstoji – dar trejiems. Iš viso penkerius metus galėsiu sau ramiai siurbti. Vis dėlto ramiai siurbiau tik ketverius metus. Siurblys ėmė ir sugedo – variklis ūžia, bet dulkių nebetraukia. Laimei, prisiminiau apie pratęstą garantiją. Pasikuitęs tarp dokumentų radau pratęsto garantinio aptarnavimo sertifikatą, kurį išdavė UAB „Serviso kontraktų centras“. Registruojant gedimą telefonu, šios įmonės darbuotoja nurodė nuvežti siurblį remontui į UAB „Emtoservis“. Taip ir padaręs, po kurio laiko gavau šio serviso atsakymą, kad siurbliui garantija nebus taikoma, nes esą siurblys naudotas netvarkingai – į siurblį pateko dulkių, dėl to jis ir sugedo. Pagalvojau, kad kažkaip būtų keista, jei į dulkių siurblį nepatektų dulkių, juolab kad tam jis ir skirtas – siurbti dulkes! Naudojau aš jį tvarkingai – siurbiau grindis ir reguliariai valiau filtrus. Suabejojęs tokia meistrų nuomone, nusprendžiau nuvežti į kitą Vilniuje esantį servisą UAB „AG Service“. Ten išvada tokia pati. Kadangi jie sistemoje pamatė, kad siurblys jau buvo tikrintas ankstesniame servise, be skrupulų parašė tokį patį verdiktą: dėl į dulkių siurblį patekusių dulkių garantija negalioja, nors esą vizualiai dulkės jau buvo apvalytos. Aš dulkių nevaliau, bet neabejoju, kad pirmojo serviso meistrai krapštinėdami siurblį dulkių kažkiek ir nubraukė. Apie techniką šiek tiek suprantu, tad jei iš tiesų dulkės galėjo nulemti siurblio gedimą, o aš jį naudojau tvarkingai, vadinasi, dulkės į siurblį pateko dėl gamyklinio broko, dėl nekokybiškų filtrų ar pan. Kadangi jau tapo principo reikalu išsiaiškinti tikrąją gedimo priežastį, nutariau tą nelaimėlį siurblį dar kartą parodyti visai ne sostinėje, o provincijoje esančiam servisui remontininkas.lt, nesusaistytam jokiais ryšiais su Vilniaus servisais. Mano įtarimai pasitvirtino. Šio serviso meistras konstatavo, kad gedimas atsirado atsilaisvinus turbinos vidinėms mentelėms, dėl to kilo vibracija ir turbina subyrėjo. Tai nulėmė turbinos mikroįtrūkimai, atsiradę dėl gamyboje naudotų nekokybiškų medžiagų. Be to, subyrėjo variklio guolis, į kurį dulkių išvis nepatenka. Šiame servise taip pat patikino, kad variklio dulkėtumas neviršijo vidutinio tokio tipo siurblių dulkėtumo. Pateikęs šią išvadą „Serviso kontraktų centrui“, gavau atsakymą, kad garantija vis tiek nebus taikoma, nes pastarasis servisas nėra autorizuotas „Samsung“ servisas. Na ir iš tiesų, koks gi autorizuotas servisas pripažins jį maitinančio gamintojo kaltę.
Beje, visų trijų servisų meistrai vienbalsiai man aiškino, kad dabar buitinė technika gaminama tik porai metų – kai tik pasibaigia gamyklinė garantija, prietaisai dažniausiai keliauja pas juos. Priežastis paprasta – prietaisų gyvavimo ciklas paskaičiuotas taip, kad mes nuolat juos keistume, taip kaip išmaniuosius telefonus. Kas gi dabar naudojasi 10 metų senumo telefonais?!
Taigi dabar pirkdami buitinį prietaisą nusiteikite tam, kad jis tarnaus perpus trumpiau nei senais laikais, o jam sugedus ir net jei turite pratęstą garantiją, nesitikėkite, kad jums jį nemokamai suremontuos. Bent jau mano patirtis rodo, kad dulkių siurbliams garantijos pratęsti tikrai neverta – geriau tuos pinigus pasidėkite į stalčių ir prietaisui sugedus galėsite patys susimokėti už jo remontą, o investuoti į vadinamąją „pratęstą garantiją“, sakyčiau, yra pinigų švaistymas. Juolab kas po 4 ar 5 metų bus išsaugojęs tuos pratęstos garantijos sertifikatus, o jei ir bus, tuomet tikimybė, kad prietaisą sutaisys nemokamai – minimali.
Dainius (Vilnius)
Nuotraukoje – istorijoje minimo modelio dulkių siurblys.
aha, dabar iš tikrųjų mažai tos garantijos suteikia.. reikia stengtis pvz skalbimo mašiną dažniau nukalkint, rinktis geresnius skalbiklius..