Ne paslaptis, jog vasaros laikotarpis yra puikus metas kelionėms automobiliu. Tačiau ne kiekvienas vairuotojas susimąsto, jog ilgos kelionės aukštoje temperatūroje gali tapti tikru išbandymu automobiliui. Karštis bei ilgi atstumai dažnai kartais būna įvairių gedimų priežastimi net ir kokybiškais bei patikimais laikomiems „Volkswagen“ markės modeliams. Žinoma, nors „Volkswagen“ automobiliai, šiuo atveju, nėra jokia išimtimi, tačiau specialistai iš https://www.avkparts.lt sako, jog tinkamas pasirūpinimas automobiliu dar prieš kelionę gali padėti išvengti netikėtų gedimų. Taigi, kokie gedimai vasaros metu dažniausiai pasitaiko „Volkswagen“ automobiliams? Kaip jų išvengti?
Variklio perkaitimas
Vienas iš dažniausiai pasitaikančių gedimų vasarą – variklio perkaitimas. Visų pirma, aukšta oro temperatūra sukelia didesnę variklio aušinimo sistemos apkrovą, kuri galiausiai gali neatlaikyti esamo karščio bei priversti variklį perkaisti. Kaip jau žinome, metalas yra pagrindinė medžiaga, iš kurios yra gaminamos variklio bei kitos vw dalys. Esant milžiniškam karščiui, metalas plečiasi. Gamintojai visuomet apskaičiuoja, jog įprasta darbinė variklio temperatūra nedarytų jokios įtakos komponentų veikimui, tačiau per aukšta temperatūra gali priversti metalines dalis išsiplėsti tiek, kad būtų visiškai sugadinta dalių tarpusavio sinergija. Dėl šios priežasties specialistai ragina reguliariai keisti aušinimo skystį bei tikrinti visą aušinimo sistemą. Vienas iš svarbiausių dalykų, ką taip pat akcentuoja specialistai – aušinimo radiatoriaus plovimas ir valymas. Kartais purvais apsinešęs aušinimo radiatorius nesugeba tinkamai išspinduliuoti šilumos, o tai ženkliai padidina variklio perkaitimo riziką.
Užsikimšęs automobilio oro filtras
Vasara yra metas, kuomet ore sklando begalė dulkių bei kitų dalelių, kurios gali pagreitinti oro filtro užsikimšimą. Užsikimšęs oro filtras tampa priežastimi, kodėl variklis negauna jam reikiamo kiekio deguonies, kodėl ne tik sumažėja variklio galia ar padidėja kuro sąnaudos, tačiau gali nutikti ir kur kas blogesnių scenarijų. Pavyzdžiui, per mažai deguonies gaunantis variklis pradeda dirbti netolygiai, todėl ir pagrindiniai variklio komponentai pradeda dėvėtis kur kas greičiau. Taigi, reguliarus oro filtro keitimas yra būtinas, o vasaros metu keisti šį filtrą yra rekomenduojama dar dažniau nei įprastai.
Kuro sistemos problemos
Vasaros metu aukšta temperatūra daro įtaką ne tik bendrinių automobilio komponentų, tačiau taip pat ir kuro sistemos veikimui. Žinoma, nors tai labiau yra būdinga būtent dyzelinių „Volkswagen“ automobilių turėtojams, tačiau panašių atvejų gali pasitaikyti ir benzinu varomoms transporto priemonėms. Šiltas vasaros oras priverčia kaisti ne tik variklio komponentus, tačiau ir kuro bake esantį kurą, todėl jis pasidaro mažiau klampus. Tuo tarpu dabartiniai kuro purkštukai yra pagaminti taip, kad per juos tekantis kuras juos nuolat lubrikuotų ir taip užtikrintų tinkamą jų veikimą bei ilgaamžiškumą. Tačiau kuomet kuras pasidaro gerokai skystesnis, sumažėja purkštukų sutepimas, todėl jie gali greičiau sugesti. Taigi, specialistai ragina visuomet stengtis važinėti su didesnėmis kuro atsargomis bake, nes tuomet kuras ne taip greit sušyla ir leidžia geriau sutepti purkštukus, kurių tinkamas veikimas yra būtinas pilnavertiškai funkcionuojančiam automobilio varikliui.
Apibendrinimas
Nors vasaros karštis gali sukelti įvairių problemų „Volkswagen“ automobiliams, tačiau nerimauti nereikėtų, jeigu automobiliu yra tinkamai ir profilaktiškai pasirūpinta. Reguliari priežiūra ir laiku atliekamas pasitaikančių gedimų taisymas gali padėti išvengti daugumos šių problemų. Taigi, svarbiausia yra atkreipti dėmesį į automobilyje esantį kuro rezervą, filtrus bei aušinimo sistemą. Būtent šios sistemos vasaros metu yra pačios jautriausios didelei temperatūrai.