Pirmadienis, 23 gruodžio, 2024
Daugiau
    PagrindinisDėmesio!Solinė organeto ir vargonų edukacinė koncertinė programa „Vargonų atsiradimo istorija“

    Solinė organeto ir vargonų edukacinė koncertinė programa „Vargonų atsiradimo istorija“

    Rugsėjo 13 d. 19 val.Marijampolės Šv. Arkangelo Mykolo bazilikoje su Dainos mylėtojų klubu „Suvalkija”, organizuojamas išskirtinis edukacinių vargonų koncertas, kuriame skambės dar nematytas viduramžių organetas ir didieji vargonai. 

    Vargonininkas Vilimas Norkūnas pristato unikalią ir vienintelę tokią Lietuvoje solinę koncertinę programą organetui ir didiesiems vargonais atskleisdamas jų atsiradimo istoriją nuo seniausių išlikusių muzikinių šaltinių (kodeksų). Tad koncerte išgirsite Viduramžių, taip pat, XV-o ir XVI-o amžiaus sandūroje gyvavusią itin įdomią bažnytinę muziką, išlikusią rankraščiuose, vargonų tabulatūrose, chorinėse kompozicijose ir jų intavoliacijose. O koncertas baigiamas ankstyvojo baroko kūriniais, saugomais Vilniaus bibliotekose ir sukurtais žymiausių vargonų muzikos kompozitorių.

    Vilimas Norkūnas vienas iš nedaugelio Lietuvos vargonininkų, atsidavęs Senajai muzikai, po jo pirštais muzika kalba, alsuoja kaip gyva. Net ir grodamas romantinę muziką sugeba sukurti įspūdį, kad instrumentas geba būti lankstesnis, negu jam leidžia jo fizikinės savybės. Vilimą lengvai užburia istoriniai renesansiniai ir barokiniai vargonai, kuriais jam tenka groti užsienyje. Instrumentai tarsi asmenybės kalbina jį, o jis – juos.

    Tuo tarpu organeto grojimo specifikacija primena griežimą smuiku. Tai nešiojami rankiniai vargonai, kuriuos dažniausiai matome atvaizduojamus Šv. Cecilijos paveiksluose. Viena ranka turi reguliuoti dumplių spaudimą, o kita galima klavišais išgroti melodijas, pagroti dviem ar net trimis balsais. Bet tereikia per stipriai spustelti dumples – ir instrumentas žviegs, arba per silpnai – ir jis švilps. Tad reikia tikros meistrystės, priversti instrumentą dainuoti, frazuoti, ir pasakoti istorijas. Vilimas Norkūnas jau antri metai stažuojasi Bolonijoje (Italijoje), pas organeto ir klavesino muzikos atlikėją bei žymiosios Tagliavini istorinių muzikos instrumentų kolekcijos kuratorę Catalina Vicens.

    Vilimas Norkūnas Austrijoje baigė dvejas, vargonų koncertinio skyriaus ir sakralinės muzikos, bakalauro studijas Mocarteumo universitete Zalcburge (prof. Heriberto Metzgerio vargonų klasėje), o 2011 metais įgijo sakralinės muzikos ir vargonų magistrą (prof. Ulricho Waltherio vargonų klasėje) Graco menų universitete. 2014 metais šiame universitete baigė Senosios muzikos-klavesino studijas diplomu su pagyrimu prof. Michaelio Hellio klasėje.

    Dar kunigaikščio Gedimino laikais Vilnius tapo multietniniu ir multikultūriniu miestu, kuriame ilgus amžius kartu sugyveno įvairių tautų ir konfesijų žmonės. Specifinį Vilniaus renesanso epochos muzikinį kultūrinį klimatą kūrė Italijos, Vokietijos, Nyderlandų ir kitų šalių meistrai. Ryškų sakralinės muzikos pėdsaką paliko čia kompozitorius Heinrichas Finckas. O Žygimantui Augustui tarnavęs vienas žymiausių to meto liutnininkų Valentintas Bakfarkas, išleido jam dedikuotą kompozicijų rinkinį.

    Ši vargonų programa neišsiverstų be fantastiškųjų italų renesanso muzikos kompozitorių – Girolamo Cavazzoni ir Luzzasco Luzzaschi. Kita stotelė – susijusi su Vilniaus bibliotekose saugomomis tabulatūromis ir jose randamomis Andrea Gabrieli ir Girolamo Frescobaldi kompozicijomis. Koncertą vainikuoja baroko kompozitorių Michelangelo Rossi ir Johann Jacob Froberger vargonų kūriniai.

    1 KOMENTARAS

    PARAŠYKITE KOMENTARĄ

    Prašome parašykite savo komentarą
    Prašome parašykite savo vardą

    SAVAITĖS SKAITOMIAUSI

    spot_img

    SAVAITĖS CITATA

    Šventasis Raštas, Naujasis Testamentas, Jn 8, 1–11

    „Kas iš jūsų be nuodėmės, tegu pirmas sviedžia į ją akmenį“. Laimos Grigaitytės nuotrauka.

    RENGINIAI

    spot_img
    spot_img
    spot_img