Marijampolės savivaldybės taryba rugsėjo 24 d. patvirtino Darnaus judumo Marijampolės mieste planą. Šis strateginis dokumentas parengtas Savivaldybės administracijai įgyvendinant projektą „Darnaus judumo Marijampolės mieste plano parengimas“ ir leis planuoti ekonomiškai pagrįstus, miestui naudingiausius sprendinius įgyvendinant ilgalaikius darnumo ir ekologijos kriterijus. Marijampolės miestas, turėdamas šį planą, galės ir toliau pretenduoti į subalansuoto miesto transporto politikos formavimo bei pačios infrastruktūros plėtrą. Plane pateikiami veiksmai mažiausiai dvidešimčiai metų į priekį. Darnaus judumo vizija 2030 metams – „Marijampolė – modernus, aktyvus, žalias ir aplinkai draugiškas miestas, kuriame paprasta ir saugu judėti visiems“. Numatoma projekto vertė yra daugiau kaip 993 tūkst. Eur. Didžioji sumos dalis – net 85 proc. – numatomos ES struktūrinės paramos lėšos.
Plane siūloma nutiesti per 50 km naujų pėsčiųjų, rekreacinių ir dviračių takų, įrengti 340 dviračių saugojimo vietų 13-oje dviračių saugyklų, optimizuoti ekologiško viešojo transporto maršrutus, modernizuoti autobusų stoteles ir įdiegti elektroninio bilieto sistemą, dvi miesto sankryžas (Kauno-Stoties-Gamyklų-Statybininkų g. ir Mokolų-R. Juknevičiaus g. sankirtose) rekonstruoti į žiedines, pagrindines miesto arterijas (Kauno, R. Juknevičiaus, Stoties g.) rekonstruoti į C kategorijos reikalavimus atitinkančias gatves, nutiesti miesto rytinį aplinkkelį (tilto per Šešupę statyba ir Aušros g. tęsinys iki Vokiečių g.), pastatyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę Palangos g., įrengti saugesnes pėsčiųjų perėjas, išmaniuosius šviesoforus ir kitas eismo saugumą užtikrinančias ir specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytas priemones, įrengti pakankamą skaičių elektromobilių krovimo stotelių mieste ir jo prieigose bei kita.
Neįgyvendinus darnaus judumo plano priemonių, po poros dešimtmečių miestą prislėgtų didesnės problemos visiems eismo dalyviams nei šiandien. Marijampolėje automobilizacijos lygis yra vienas aukščiausių respublikoje. Vyraujanti transporto rūšis – nuosavas automobilis, kuris sudaro 62 proc. viso transporto. Nieko nedarant automobilių kiekis dar labiau augtų, dėl to katastrofiškai trūktų stovėjimo vietų, kankintų spūstys, komplikuotųsi reikiamų objektų pasiekiamumas, didėtų oro tarša ir avaringumas.
Komunikacijos skyrius