Teisingumo ministerija primena, kad nuo 2017 m. sausio 1 d. įsigaliojus Civilinės būklės aktų registravimo įstatymo nuostatoms, popieriniai gimimo, santuokos sudarymo ar nutraukimo, mirties, vardo, pavardės, tautybės keitimo liudijimai nebebus išduodami.
„Norime informuoti visus gyventojus, kad po Naujųjų metų šių liudijimų ar jų kopijų nereikės pateikti norint gauti išmokas vaikui gimus ar asmeniui mirus, laidojant asmenį ar tvarkantis kitus administracinius reikalus. Visų institucijų darbuotojai reikiamą informaciją ras registruose“, – sako teisingumo ministrė Milda Vainiutė.
Daugiausia naujovių laukia asmenų, kuriems teks laidoti savo artimuosius. Iki šiol svarbiausias dokumentas, organizuojant laidotuves, buvo civilinės metrikacijos įstaigos išduotas mirties liudijimas. Šį dokumentą reikėdavo pateikti laidotuvių paslaugas teikiančioms bendrovėms, dvasininkams, kapinių administratoriams, krematoriumų darbuotojams. Nuo 2017 m. sausio 1-osios svarbiausiu dokumentu organizuojant laidotuves bus popierinis medicininis mirties liudijimas, kurį išduos sveikatos priežiūros įstaiga (ligoninė, slaugos namai, poliklinika, Valstybinė teismo medicinos tarnyba). Pažymėtina, kad ir šiuo metu civilinės metrikacijos įstaigos išduoda mirties liudijimus tik pateikus medicininį mirties liudijimą.
Nuo Naujųjų metų popierinį medicininį mirties liudijimą, išduotą sveikatos priežiūros įstaigų ir patvirtintą gydytojo parašu bei įstaigos antspaudu, reikės pateikti visoms įstaigoms, susijusioms su laidotuvių organizavimu. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad atsisakius popierinių mirties liudijimų, mirusio žmogaus asmens dokumentus (pasą arba asmens tapatybės kortelę) reikės perduoti sveikatos priežiūros įstaigai atsiimant medicininį mirties liudijimą arba teritorinei policijos įstaigai. Šiuo metu mirusio asmens dokumentai grąžinami civilinės metrikacijos įstaigai.
Nuo 2017 m. sausio 1 d. įsigalioja dar viena naujovė – mirties fakto neberegistruos seniūnai. Šiuo metu seniūnai registruoja mirties faktą tik jiems pateikus medicininį mirties liudijimą.
Artimiesiems, norintiems gauti laidojimo pašalpą iš savivaldybės dėl artimo mirties, nereikės pateikti jokių papildomų dokumentų. Apie žmogaus mirtį savivaldybės duomenis gaus iš Gyventojų registro. Jeigu artimieji norės laidojimo pašalpą gauti mirties dieną ir duomenų apie mirtį nebus Gyventojų registre, tuomet gali tekti pateikti sveikatos priežiūros įstaigos išduotą medicininį mirties liudijimą.
Vaiko gimimas bus registruojamas pagal sveikatos priežiūros įstaigų pateiktus civilinės metrikacijos įstaigai dokumentus, tačiau tėvai turės pateikti prašymą dėl vaiko gimimo įregistravimo ir suteikti vaikui vardą ir pavardę. Tai jie galės atlikti ir elektroniniu būdu, prisijungę prie Elektroninių valdžios vartų portalo (taip pat liks galimybė suteikti vaikui vardą atvykus į civilinės metrikacijos įstaigą asmeniškai). Popieriniai vaiko gimimo liudijimai taip pat nebebus išduodami.
Santuoką nutraukus teisme, visus duomenis civilinės metrikacijos įstaigoms perduos teismas, asmenims nebereikės vykti į civilinės metrikacijos įstaigas pasiimti santuokos nutraukimo liudijimo.
Nors popierinių liudijimų nebeliks, tačiau asmuo, jeigu pats to norės, galės gauti civilinės būklės akto įrašą liudijančius išrašus.
Aš taip džiaugiuosi, kad vis daugiau įmonių pasirenka skaitmeninti dokumentus, o tuo pačiu ir visus pagrindinius kaip gimimo liudijimai, teisės ir t.t.