Klausimas:
Į mobilųjį telefoną nuolat gaunu reklaminių trumpųjų žinučių. Kur galiu kreiptis dėl nepageidaujamos reklaminės informacijos?
Atsako teisingumo ministras Juozas Bernatonis
Pirmiausia gaudami nepageidaujamą reklaminę informaciją kreipkitės į jos siuntėją, prašydami, kad nustotų ją siųsti. Jei tai nepadės, galima kreiptis į valstybės institucijas.
Įstatymai draudžia tiesioginės rinkodaros tikslu siųsti elektroninio pašto pranešimus slepiant siuntėjo, kurio vardu informacija siunčiama, tapatybę arba nenurodant galiojančio adreso, kuriuo gavėjas galėtų pareikalauti nutraukti tokios informacijos siuntimą.
Taigi, gavę nereikalingą reklaminį laišką, pirmiausia dar kartą įdėmiai perskaitykite. Jame turi būti nurodytas kontaktas, kuriuo turite kreiptis, norėdami ateityje nebegauti tokio pobūdžio reklaminės informacijos. Jei tokį adresą rasite, kreipkitės juo prašydami, kad Jums nebesiųstų reklamos. O jei toks adresas vis dėlto nenurodomas, tiesiog kreipkitės į įmonę, kurios paslauga ar produktas reklamuojama.
Įstatymai nurodo, kad turite teisę nesutikti, jog Jūsų asmens duomenys būtų tvarkomi tiesioginės rinkodaros tikslais, ir neprivalote nurodyti motyvų. Tad tokioje situacijoje reklaminės informacijos siuntėjas privalo nedelsdamas ir nemokamai nutraukti asmens duomenų tvarkymo veiksmus bei informuoti duomenų gavėjus.
Jei reklaminės informacijos siuntėjo atsakymas jūsų netenkins arba jo išvis nebus, jūs jo veiksmus arba neveikimą galite skųsti Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai per 3 mėnesius nuo atsakymo iš duomenų valdytojo gavimo dienos arba per 3 mėnesius nuo tos dienos, kada baigiasi terminas pateikti atsakymą. Skundą galite pateikti paštu, atnešti į Inspekcijos patalpas arba pateikti internetu, pasirašę elektroniniu parašu.
Inspekcija apsvarstys Jūsų skundą ir pateiks įmonei rekomendacijas, o jei ši nevykdys nurodymų, surašys administracinio teisės pažeidimo protokolą ir visą medžiagą perduos teismui, kuris skirs piniginę baudą.
Dažnai pasitaiko, kad sutikimą gauti reklaminę informaciją asmuo duoda pats, kartais to net nepastebėdamas, pavyzdžiui, pildydamas duomenis lojalumo kortelei gauti. Todėl asmenys pirmiausia patys turėtų būti atidūs ir aktyvūs bei prieš bet kokiu tikslu pateikdami savo duomenis perskaityti visą pateiktą informaciją, kam jo duomenys bus naudojami. Jei tai neaišku, reikia klausti duomenų valdytojo.
Prisiminkite – dėl to, kad nepageidaujami informacijos siuntėjai negautų jūsų duomenų, esate atsakingi ir patys. Todėl pasirašydami sutartis ar registruodamiesi interneto svetainėse visada atidžiai perskaitykite, ar tuo pačiu neduodate sutikimo gauti reklaminius pranešimus.
Šiame atsakyme pateikiama tik bendro pobūdžio informacija, kuri neturėtų būti vertinama kaip oficialus teisės aiškinimas ar konkrečiu atveju priimtas sprendimas.
Daugiau informacijos teisinio švietimo klausimais ieškokite Teisingumo ministerijos interneto svetainėje http://www.tm.lt/klausimai/duk